سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روشهای تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب و سیستمهای تصفیه

مهمترین‌ روشهای تصفیه در دستگاه تصفیه آب عبارتند از:
تصفیه آب اسمز معکوس
تصفیه آب شیمیایی
تصفیه آب مکانیکی
تصفیه آب بیوشیمیایی آب
تصفیه آب به روش فیلتراسیون
بررسی روش های تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب خانگی و کاربردهای آنها
به طور کلی دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف یا کاهـش مواد زائد آب آشامیدنی بکار می رود. عمده ترین مواردی که توسط دستگاه تصفیه آب خانگی حذف میشود شامل کلر و ترکیبات آن از آب ، سختی آب ، فلزات سنگین و آلودگی های میکروبی موجود در آب می باشد.
در مقاله فوق قصد داریم که به بررسی روشهای مختلف تصفیه آب و حذف مواد زائد آن بپردازیم :
حذف املاح و مواد زائد توسط دستگاه تصفیه آب
تماس آب با ترکیبهای آهکی خاک و سطح زمین باعث اختلاط سختی و آب می شود.به همین علت است که به طور معمول ، آبهای زیرزمینی ، نسبت به آبهای سطحی ، از سخی بیشتری برخوردار می باشند.
حذف کلـر از آب توسط دستگاه تصفیه آب
در تصفیه خانه های شهری به منظور گندزدایی و ضدعفونی آب ، از کلر استفاده می شود. اخیرا در بررسی های انجام شده بر روی مولکولهای آب ، به این نتیجه رسیده اند که کلر در ترکیب با سایر مواد آلی موجود در آب ، تولید و ایجاد ترکیبات سمی و خطرناکی میکند که برای سلامت انسان بسیار مضر می باشد. بنابراین یکی از وظایف دستگاه تصفیه آب حذف کلر و ترکیبات سمی آن می باشد .
حذف فلزات سنگین توسط دستگاه تصفیه آب
پسابهای صنعتی باعث نفوذ و ورود فلزات سنگین به داخل ابهای سطحی می شوند. امروزه با ازدیاد پسابهای شهری و صنعتی ، میزان اختلاط فلزات سنگین به داخل آبها زیاد شده و باعث بروز بیماریهای زیادی در انسان و از بین رفتن محیط زیست و حیوانات بیشماری در سراسر دنیا می گردد.
حذف میکرواورگانیزم های بیماری زای آب توسط دستگاه تصفیه آب
میکربها از طریق نفوذ فاضلاب انسانی به آبهای آشامیدنی ، به انسان منتقل می شوند. یکی از کاربردهای دستگاه تصفیه آب حذف این عوامل میکروبی بیماری زا از آب می باشد.