سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آبیاری و کوددهی نشاء

آب پاشی و کود دهی مناسب، در کنار هم، نشاءهای تندرست و خوش فرمی را تولید می کند که فورا پس از نشاء کاری مجدداً مستقر می شوند . بکارگیری بیش از حد آب و کود، گیاهانی درشت و سست تولید می کند که در معرض امراض و آفات حشره ای می باشند . استرس های آبی‌رنگ رنگ و غذایی، رویکرد های مهمی هستند که بمنظور تغییر‌و تحول اندازه، شکل و سرعت رشد نشاء و مشقت بار شدن گیاه چه ها؛ گذشته از نشاء کاری در مزرعه بکار می مراحل .

کوددهی

کوددهی در گلخانه ها، کودهای قابل حل در محلول جانور مواد غذایی حل می شوند که در فرآیندی بنام کود آب دهی در آب آب پاشی سنجیده می شود .

درصورتی که بذر در مخلوطی کشت شده که دارنده کودهای روش و شیوه انداز است؛ کودآب دهی برای 2 تا 3 هفته به تعویق می افتد . در غیر اینصورت، بایستی کودآب دهی را در تراز نخستین برگ های حقیقی وواقعی رشد گیاه، مقدمه نمود .

محلول غذایی را می بایست تا زمانی برای سینی های نشاء ادامه اعطا کرد که شروع به خارج آمدن کند .

که این، به ما این اطمینان را می دهد که سینی ها به انداز? کافی، از مواد غذایی دریافت کرده اند و از تشکیل نمک ها جلوگیری می نماید .

اغلب، محلول های غذایی ای بکار می پروسه که غلظت مواد غذایی ضروری برای هر کودآب دهی منفرد را کاهش دهد .

در اغلب خط مش و منش ها، کودآب دهی روزمره ارجحیت دارد .

برای کودآب دهی روزمره با غلظت های حدود 15 تا 30ppm ، نیتروژن شروع نمایید و درصورت لزوم، غلظت را تغییر تحول دهید .

به مرور از نسبت های عمده نیتروژن برای گوجه فرنگی، فلفل، و محصولات کلمی، و از نسبت های کمتر برای کدوئیان، به عمل گیری نمائید .

در صورتی نمی توانید کودآب دهی ها را بطور روزانه انجام دهید . لیکن می بایست نشاءها را حداقل یکبار در هفته با غلظت های حدودppm 200 کود دهی فرمائید .

صرفا باید کودهای قابل حل در آب را برای تولید محلول های غذایی، بکار برید .

از 30 اونس (هر اونس معادل 28 گرم است) نیترات آمونیوم و 4 اونس نیترات پتاسیم در 100 گالن آب؛ برای یک محلول غذایی به کار گیری کنید .

که شامل ppm 100 نیتروژن و پتاسیم می باشد . با 10?5 اونس کود 12-12-12 محلول 100 گالن آب، محلول غذایی شاملppm 100، نیتروژن، فسفر و پتاسیم می شود .

در صورتی‌که کودهای سوای نقص N-P-K از قبیل 12-12-12یا 20-20-20 در کودآب دهی نشاء به کار گیری شود .

محلول گیسو جود کودی بایستی گذشته از مصرف در یک شیش? دهان گشاد تست شود .

محلول جان دار کودی را با آب آبیاری مخلوط فرمایید تا مطمئن شوید که فسفر باطن ترکیب، ته نشین نشده یا این که این که لخته نبندد .

آخری محلول کودآب دهی می بایست در یک آب پاشی بارانی، بر روی گیاهان پاره ای تست شود تا مطمئن شویم که هیچ گیاه سوزی ای (آسیب وصال به گیاه) صورت نمی دهد .

مدیر

آفات و بیماری ها یک گلخان? گرم و مرطوب، محفظه قابل قبولی را برای پرورش بیماری های گیاهی مهیا می نماید .

دانه های تمیز و استریل، سینی های استریل و اقدامات بهداشتی مطلوب در مرحله گلخانه، نصیب های حیاتی در تولیدها نشاءکاری می باشند .

رطوبت نسبی اندک درون گلخانه هم به در دست به چنگ آوردن بیماری ها امداد می کند . آبیاری و کود دهی تنها می بایست وقتی بکار برده شود که شاخ و برگ نشاء بتواند به سرعت ناچیز آب شود .

اجازه ندهید که کارگران در گلخانه دخانیات به کار گیری کنند و قبلی از آنکه دستان خویش را در الکل بشویند با گیاهان تماس داشته باشند .

اسپری پاشی گیاهان درون سینی نشاء ها با باسیلوس تورینژنیس قبلی از نشاء کاری آن‌ها در مزرعه، یک روش عمل واجب برای جلوگیری از حمل? حشره‌ها لپیدوپتروس در روزهای نخستین داخل مزرعه هست .