سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مشخصات ورق پلی کربنات

 فنی و فیزیکی ورقهای پلی کربنات کروگیت خاصیت خود خاموش شوندگی دارند؛ و در محدوده دمایی وسیعی از 40- تا 120 مرتبه سانتیگراد کاربرد دارا هستند . همینطور از خواص عالی نوری برخوردارند، مقاومت به ضربه ای آنان درحدود 120 برابر شیشه عادی هست . دربرابر اغلب مواد شیمیایی و حلالها مقاوم می‌باشند . وزن سبک در حدود 1/2 شیشه هم ضخامت آن و حمل و نقل و نصب آسان، مقاومت در برابر شعله کلاس B1، از پاراگراف محاسن آن می‌باشد، همچنین عایق قابل قبولی برای گرما و صوت می‌باشند .

معایب ورق پلی کربنات

ورق پلی کربنات ورق پلی کربنات نیز مثل هر ساخته دست انسان دارای معایبی میباشد . علیرغم کلیه محاسن ذکر گردیده از ورقهای پلی کربنات، یک عدد از بارزترین معایب آن را می‌توان به گرمایش بیش از حد فضای زیرین این ورقها خصوصاً در ماه‌های گرم سال اشاره کرد . در هنگام آتش‌سوزی هرچند شعله‌ور نمی شود ولی دودزا می‌باشد . در کنار شفافیت شبیه شیشه، از مسئله خش پذیری مرحله ورق نیز نمی‌توان جلوگیری کرد که خویش منجر کدر شدن مرحله ورق و خدشه دار شدن دید می‌گردد . با مشخصات اکثری که در این محصول وجود دارد، بهای گران آن اجتناب ناپذیر است، زیرا بهای ماده اولیه و بخصوص پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش خود از ارقام قابل دقت در این دستور هست .

صفحات پلی کربنات خواص

شیمیایی ورقهای پلی کربنات در سکو حرارت اتاق، ودر پیش‌رو اسیدهای الی و معدنی، روغنها و محلول نمکهای خنثی، هیدروکربنهای آلیفاتیک و الکلها مقاوم هستند . مقاومت شیمیایی این ورقها در پیش‌رو اکثری از مواد پاک کننده درزگیرها و چسب‌های جانور در بازار با دقت به نتایج آزمایشهای متعدد محرز گردیده‌است .

مقاومت در برابر ضربه و خراش مقاومت ضربه‌ای ورقهای پلی کربنات 250 برابر شیشه نیز ضخامت با آن است . اشکال ورقهای پلی کربنات در برابر خش و خراش در حالت فراوان طاقت فرسا آزمون، مقاومتی نزدیک به شیشه از خویش نشان می دهد .

 مقاومتدر برابر کشش و خمش مقاومت کششی ورقهای پلی کربنات بیش از 70 نیوتن بر میلی‌متر مربع در حد تسلیم فیزیکی این ورقها می‌باشد، مقاومت خمشی این ورقها در حدود 2500 نیوتن بر میلی‌متر مربع هست که از مقاومت مطلوبی به‌شمار می روند .

 عایق حرارتی و صرفه جویی در مصرف انرژی ورقهای پلی کربنات نوروفروغ خورشید را جذب و در فیض هزینه تهویه مطبوع را در فصل گرما کاهش می دهنداین ویژگی در زمستان نیز سبب صرفه جویی در مصرف سوخت گردیده و به ادله خاصیت عایقی خوب تر نسبت به شیشه، سالیانه می‌توان به مقدار 30 لیتر سوخت مایع به ازاءهر متر مربع صرفه جویی نمود .

 خود خاموشی و اشتعال ناپذیری ورقهای پلی کربنات حریق نمی‌گیرد، شعله‌ور نمی‌شود و در دمای بالای آتش به آرامی ذوب می‌گردد و بازدارنده توسعه آتش گردیده و به صورت خود به خودی خاموش می‌شود .

 مقاومت در برابر اشعه ما وراء بنفش UV و سایر موقعیت جوی این فرآورده به ادله دارا بودن پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش UV در پیش‌رو این اشعه از مقاومت زیاد بالایی برخوردار بوده و رنگ آن در اثر تابش اشعه خورشید تغییر‌و تحول نمی کند و خصوصیت شفافیت خود را در مدت مدت طولانی حفظ می نماید .