سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی دستگاه تصفیه آب صنعتی ( دستگاه آب شیرین کن )

 

 با توجه به روند چشمگیر افزایش جمعیت در دنیا ، تامین آب آشامیدنی با مشکل جدی روبرو گشته است. صرفنظر از کمبود آب آشامیدنی ، در بسیاری از صنایع نیز برای عملکرد مناسب و خروجی بهتر ، استفاده از دستگاه تصفیه آب و دستگاه آب شیرین کن از ضروریات می باشد.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس در صنایع مختلف ، به دلیل کم هزینه بودن نسبت به سایر سیستمهای تصفیه آب ، بیشتر مورد استفاده قرار میگرد.

همچنین روش اسمز معکوس علاوه بر پایین بودن هزینه ها ، ظرفیت بالایی در تولید آب شیرین و تصفیه شده دارد .

روش کار در دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس به این نحو است که آب از غشای اسمز معکوس یا همان ممبران دستگاه تصفیه آب عبور میکند . این ممبران شامل منافذ بسیار ریزی می باشد که در حین عبور بسیاری از ذرات و املاح موجود در آب را از آب گرفته و آب ، پس از عبور از ممبران دستگاه تصفیه آب ، تا حد زیادی ناخالصی ها و املاح و میکروبهای خود را از دست می دهد .

در واقع ممبران دستگاه تصفیه آب ، مهمترین وظیفه را در امر تصفیه آب به عهده دارد و با نصب یک ممبران مناسب ، در دستگاه تصفیه آب صنعتی، بیش از 99 درصد از املاح و ذرات اب حذف میگردد.

البته باید توجه داشت برای انتخاب و نصب و طراحی دستگاه تصفیه آب ، عوامل متعددی را باید در نظر گرفت. مهمترین مساله در انتخاب دستگاه تصفیه آب ، نوع آب مورد تصفیه می باشد و میزان آلودگی و یا شوری آب ، در انتخاب دستگاه تصفیه آب بسیار موثر است.



دستگاه تصفیه آب